Primul test drive cu noul Mercedes Citan Mixto111 CDI 2016! Motorizare 1.5 CDI OM 607 DE15LA de 108 CP Euro 6

test drive Mercedes Citan Mixto 111 cdi 2016, drive test Mercedes Citan Mixto 111 cdi 2016, test ro Mercedes Citan Mixto 111 cdi 2016, consum Mercedes Citan Mixto 111 cdi 2016, performante Mercedes Citan Mixto 111 cdi 2016, 0-100 km/h Mercedes Citan Mixto 111 cdi 2016, viteza maxima Mercedes Citan Mixto 111 cdi 2016, discount Mercedes Citan Mixto 111 cdi 2016, review Mercedes Citan Mixto 111 cdi 2016 romania, mit motors Mercedes Citan Mixto 111 cdi 2016, oferta pret Mercedes Citan Mixto 111 cdi 2016, review Mercedes Citan 2016, consum Mercedes Citan 2016, motor renault Mercedes Citan 2016, modificari diesel OM 607 DE15LA, consum mercedes OM 607 DE15LA, distributie mercedes OM 607 DE15LA, probleme OM 607 DE15LA, whattruck mercedes citan 2016, autolatest mercedes citan 2016

Masina din acest test drive este una care se afla pe piata auto din Romania de cativa ani buni, perioada in care romanii au inceput sa aprecieze si utilitarele de clasa compacta a celor de la Mercedes.

Daca in anii 2000 germanii de la Mercedes aveau in gama un model Vaneo bazat tehnic pe prima generatie de masini Mercedes Clasa A acesta din nefericire nu a avut un succes scontat.

De vina a fost pretul de achizitie mare si platforma tip sandwich a masinii utiliza o motorizare amplasata atipic masinilor concurente.

MERCEDES CITAN FACELIFT 2016

Acum in 2016 testam in premiera modelul Citan al celor de la Mercedes care a primit recent un serios facelift, masina care vine sa intregeasca gama de masini utilitare a lui Mercedes.

test drive Mercedes Citan Mixto 111 cdi 2016, drive test Mercedes Citan Mixto 111 cdi 2016, test ro Mercedes Citan Mixto 111 cdi 2016, consum Mercedes Citan Mixto 111 cdi 2016, performante Mercedes Citan Mixto 111 cdi 2016, 0-100 km/h Mercedes Citan Mixto 111 cdi 2016, viteza maxima Mercedes Citan Mixto 111 cdi 2016, discount Mercedes Citan Mixto 111 cdi 2016, review Mercedes Citan Mixto 111 cdi 2016 romania, mit motors Mercedes Citan Mixto 111 cdi 2016, oferta pret Mercedes Citan Mixto 111 cdi 2016, review Mercedes Citan 2016, consum Mercedes Citan 2016, motor renault Mercedes Citan 2016, modificari diesel OM 607 DE15LA, consum mercedes OM 607 DE15LA, distributie mercedes OM 607 DE15LA, probleme OM 607 DE15LA, whattruck mercedes citan 2016, autolatest mercedes citan 2016

Segmentul utilitarelor compacte a fost dominat clar de catre modelul VW Caddy care este in prezent una dintre cele mai bune masini din clasa sa, insa francezii de la Renault au fost cei care au inventat acest segment, iar modelul Kangoo II este la randul sau o masina de exceptie.

Mercedes Citan utilizeaza cu succes platforma tehnica a lui Kangoo, insa masina germanilor este un produs care difera considerabil fata de masina francezilor.

CARE SUNT DIFERENTELE CITAN VS KANGOO

Inca din primii km putem spune ca Mercedes are o setare mult mai comfortabila a trenului de rulare, masina fiind extrem de dinamica chiar si cand este condusa fara marfa.

Setarea suspensiei fata diferita fata de cea a lui Kangoo continua si la interior unde Mercede ofera pe acest Citan o plansa de bord complet noua pentru a reduce zgomotele tipice masinilor de factura franceza.

Aceasta este masiva si dispune de un aranjament complet diferit al comenzilor pe consola centrala, insa spatiile de depozitare extrem de bine gandite sunt la locul lor si reprezinta un alt punct forte al lui Citan in comparatie cu VW Caddy sau Fiat Doblo.

Calitatea materialelor este tipica segmentului, insa calitatea asamblarii pentru masina lui Mercedes este cu o clasa peste ceea ce gasim la Renault sau VW.

MOTORIZARE 1.5 CDI MODIFICATA PENTRU A CORESPUNDE NORMELOR EURO 6

Sub capota lui Citan se ascunde o motorizare produsa de Renault, faimosul diesel 1.5 dCI insa care dat pe mana germanilor are un comportament complet diferit.

Vezi fisa tehnica AICI!

Sistemul de injectie este semnat de Mercedes, iar distributie pe curea se scumba acum la 10 ani sau 220.000 km cifra incredibila daca ne uitam la timpii de revizie pentru aceeasi motorizare in gama Dacia.

Motorizarea de fata dezvolta o putere maxima de 108 CP si un moment motor de 260 Nm incepand cu o turatie de 1.750 rpm. Acest motor OM 607 DE15LA este conectat la o transmisie manuala cu 6 trepte extrem de bine sincronizata, transmisie care este semnata de catre Mercedes.

De fapt la o viteza de croaziera de 120 km/hmotorul se afla la o turatie de 2.300 rpm extrem de economica, iar la o viteza de 150 km/h turatie nu depaseste granita a 3.000 rpm.

Consumul afisat de masina din acest test a fost de 6.5 litri pentru mersul in mediul urban cu functia ECO activata ( sistemul Stop&Start activ), si 5.2 litri in mediul extraurban unde vitezele au fost in limitele legale.

Acest valori sunt foarte bune daca tinem cont ca masina de fata este o versiune Citan Mixto care are un ampatament mari si automat o greutate la gol mult mai mare.

CONCLUZIILE WHATTRUCK

Mercedes doreste sa vanda acest model drept un exemplar 100% Mercedes, insa toata lumea stie ca de fapt platforma tehnica este una produsa de catre Renault.

Acest lucru nu este unul neaparat rau pentru ca modelul Kangoo II este una dintre cele mai bune masini din clasa sa atat ca volum de incarcare cat si ca motorizari economice.

Citan facelift 2016 este o utilitara compacta ajunsa la maturitate care ofera o motorizare 1.5 CDI amplu modificata de catre germani pentru avea un comportament rutier exemplar, iar reviziile de 40.000 de km si distributie pe curea care se schimba doar la 10 ani sunt detalii care fac din aceasta masina un pretendent pentru titlul de cea mai buna utilitara din clasa.

Noi am apreciat calitatea de fabricatie, motorizarea diesel economica si nu in ultimul rand rafinamentul adus de catre Mercedes unei masini care a fost de succes ani buni de zile.

Noul Citan este bun la toate capitolele, iar sigla de pe capota cu steua in trei colturi nu poate decat sa reprezinte cea mai buna solutie pentru cei care se gandesc si la valoarea de revanzare a masinii cand urmeaza sa fie inlocuita flota.

 

PRO

Imagine de marca best in class

Motorizare OM 607 DE15LA puternica si economica

Suspensie modficata de Mercedes

Distributie cu interval de schimbare la fiecare 10 ani

Interval revizii de 40.000 de km

Versiune Mixto bine compartimentata

Sarcina maxima buna in versiunea Mixto cu 5 locuri

 

CONTRA

Pret de achizitie destul de mare

Valoarea echipamentelor optionale

Lipsa transmisie automata

Ia sa auzim...

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.