Test Drive cu noul Mercedes Sprinter 316 CDI Stop&Start

jjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjMercedes este unul dintre cei mai importanti producatori de vehicule comerciale din lume iar modelul sau Sprinter este vedeta celor din Stuttgart.

Spunem aceasta pentru ca de fiecare data cand vorbim de achizitia unei utilitare cu o greutate de pana in 3.5 tone nu putem sa omitem in discutie modelul german Sprinter.

Pentru a vedea exact de ce acest model a reusit sa se impuna pe nenumarate piete din lume trebuie sa prezentam masina aceasta asa cum este ea, adica un model care este inrudit cu VW Crafter insa care are o imagine complet diferita fata de acesta.

MODIFICARI SPRINTER 2013

test-drive-cu-noul-mercedes-sprinter-316-cdi-stop-start-2013-46578Noi cei de la Whattruck am testat in trecut mai multe versiuni ale modelului Sprinter iar cea mai reusita a fost fara discutie modelul 316 NGT care era echipat cu un motor pe benzina turbo de 1.8 litri si 156 CP.

Acesta impreuna cu sistemul GPL avea sa aduca performante nebanuite pentru o utilitarea in schimbul unui consum mediu de GPL doar de 14 litri pentru fiecare 100 de km in mediul urban. In bani aceasta diferenta se traduce printr-un consum real doar de 7.5 litri de motorina in Bucuresti, cifra de care nu se pot bucura nici macare masinile de clasa medie echipate cu o motorizare diesel.

Pentru a vedea evolutia celor de la Mercedes am decis a testam noul Sprinter 316 CDI care a inceput sa fie comercializat si in Romania de la inceputul anului. Fata de vechiul model germanii au opera cateva modificari de ordin tehnic la motorului OM 651 care acum se numeste DE22 LA.

Tot la capitolul schimbari am observat o modificare a timoneriei transmisiei manuale care acum devine fara probleme cea mai buna din segmentului utilitarelor de pana in 3.5 tone.

MOTORIZARE DIESEL MODIFICATA

test-drive-cu-noul-mercedes-sprinter-316-cdi-stop-start-2013-46575Sprinter 2013 nu este doar un model care a primit cateva schimbari fata de modelul comercializat anul trecut pentru ca acum pentru prima data Mercedes a implementat in premiera un sistem Stop & Start la acest model.

Acesta aduce cea mai mare scadere a consumului de combustibil fata de modelul precedent prin simpla oprire a motorului la semafor in mediul urban.

In viata de zi cu zi putem relata ca dupa ce am efectuat peste 500 de km atat in mediul urban cat si extraurban consumul mediu al noului Sprinter nu a depasit granita a 8.8 litri pentru fiecare 100 de km parcursi.

In Bucuresti cu ajutorul sistemului Stop & Start noul Sprinter a reusit sa consume doar 11.5 litri in medie pentru 100 de km. Evident putem spune ca masina nu a fost incarcata in sarcina insa traficul bucurestea de la orele de varf este necrutator la capitolul consum.

CUM FUNCTIONEAZA SISTEMUL STOP & START

test-drive-cu-noul-mercedes-sprinter-316-cdi-stop-start-2013-46539Mercedes a echipat in premiera noul Sprinter cu noul sistem Stop & Start care are menirea de a reduce consumul considerabil atunci cand mergem in orasele aglomerate. In comparatie cu sistemul celor de la Ford acesta de la Sprinter functioneaza eficient chiar si atunci cand temperatura scade sub 0 grade Celsius.

In mod normal motorul se opreste complet atunci cand masina indica 0 km/h si are un timp de raspuns la pornire mult mai eficient chiar si decat cel al masilor BMW. Pornirea se face elegant fara prea multe vibratii, detaliu care anuntat o crestere a fiabilitatii motorului in timp.

Daca am putem compara aceelasi Sprinter cu si fara sistemul Stop & Start putem spune ca masina de fata consuma in medie cu pana la 3 litri mai putin intr-un trafic aglomerat precum cel din Bucuresti.

test-drive-cu-noul-mercedes-sprinter-316-cdi-stop-start-2013-46554Daca luam cei 3 litri si adaugam o distanta medie de peste 300.000 de km putem spune ca masina de fata ofera o reducere considerabila a costurilor de utilizare pentru transportatori.

Pentru cei care sunt cu adevart grabiti Mercedes ofera optiunea de a deconecta sistemul Stop & Start prin apasarea unui comutator ECO montat pe plansa de bord. Acesta nu doar ca opreste sistemul Stop & Start ci si ofera un alt management al sistemului de gestiune al motorului care acum este mult mai alert si ofera performante superioare indiferent de turatie.

Sprinter vine standard cu o noua transmisie ECO gear 2013

Pentru a reduce si mai mult consumul real de motorina Mercedes ofera pentru prima data o noua transmisie manuala cu 6 rapoarte care se numeste ECO Gear. Aceasta are tot 6 trepte ca si pana acum insa care sunt sincronizate mult mai lung pentru a avea un comportament rutier mai elegant.

Ultima treapta este suficient de lunga pentru a arata o turatie de 2.500 rpm la o viteza de croaziera de 130 km/h in regim de autostrada.

test-drive-cu-noul-mercedes-sprinter-316-cdi-stop-start-2013-46571In comparatie cu un Sprinter echipat cu transmisia manuala NSG370 acesta de fata are o timonerie mult mai eleganta si ofera soferului un comportament mult mai confortabil chiar si in mediul urban.

De vina este prima treapta care este acum mai lunga si nu necestia o schimbare imediata a urmatorului raport. De fapt la volanul noului Sprinter ECO nu mai trebuie sa plecam cu treapta a doua de pe loc atunci cand masina nu este in sarcina.

CONCLUZIILE WHATTRUCK

Sa testezi din nou un Mercedes Sprinter nu poate parea tocmai bine pentru ca deja piata cunoaste foarte bine masina, insa modelul de fata este unul cu totul special pentru acest segment pentru ca este prima utilitara de 3.5 tone care implementeaza sistemul Stop &Start.

test-drive-cu-noul-mercedes-sprinter-316-cdi-stop-start-2013-46534Facelift-ul aplicat lui Sprinter anul trecut permite masinii sa atinga un nivel de rafinament greu de comparat in acest segment.

Pur si simplu Sprinter a ajuns la maturitate si ofera celui din spatele volanului o masina cu un comportament rutier sigur ( in ciuda tractiunii pe puntea spate) si un nivel tehnologic care ofera o economie de combustibil reala.

 

 

 

 

PRO

Utilitara ajunsa la maturitate
Motor diesel 2.2 CDI puternic si rafinat
Prima utiltara cu sistemul Stop & Start
Transmisie manuala rafinata
Transmisie pe puntea spate eficienta
Optional o cutie de viteze automata 7G-Tronic
Cea mai mare valoare de revanzare de pe piata

CONTRA

Pretul de achizitie este peste media clasei
Motorul diesel de 2.2 litri este puternic insa nu se poate compara cu un V6 CDI
Toate optionalele interesante sunt optionale si relativ scumpe
Versiunea cu tractiune integrala foarte scumpa

One thought on “Test Drive cu noul Mercedes Sprinter 316 CDI Stop&Start

  1. Pingback: Actuala generatie de utilitare are prea multe probleme tehnice! Motoare diesel si sistme electrice | WHATTRUCK

Ia sa auzim...