Masina din acest test drive se numeste Citroen Jumpy 1.5 BlueHDI 102 CP L2H1 Feel si reprezinta una dintre cele mai bune utilitare din segmentul de 1 tona, din lume, pentru simplul fapt ca este construita pe o plarforma tehnica utilizata de catre PSA pentru aproape toate modelele sale.
Bineinteles ca atunci cand vorbim de o masina comerciala, vorbim de o platforma tehnica modificata sa faca fata unei torsiuni mari in timp, si evident a unei sarcini de peste 1.1 tone pe aproape orice suprafata de rulare.
Celor care inca nu cunosc modelul Jumpy de generatie noua, trebuie sa le spunem ca acest model se mai vinde si sub denumirea de Citroën Dispatch, Citroën SpaceTourer, Peugeot Expert, Peugeot e-Expert, Peugeot Traveller, Peugeot e-Traveller, Toyota ProAce (Verso), Opel Vivaro si Vauxhall Vivaro pentru pietele cu volan pe dreapta.
Adica, acum, atat Renault Trafic cat si VW Transporter T6 au un concurent de seama, indiferent de ceea ce spun filorgermanii sau cei care iubesc marca Renault!
DE CE JUMPY SI NU TRAFIC IN 2020?
La aceasta intrebare se raspunde simplu, respectiv modelul Trafic X82 al celor de la Renault este o MASINA VECHE pentru ca a fost lansata pe piata in anul 2014, iar gama de motorizari si transmisii a celor de la Renault nu se ridica la nivelul performantelor celor de la Citroen si Peugeot.
De fapt, acum vorbim de un Trafic cu motorizarea 2.0 BluedCI de 150 CP cuplata la o cutie secventiala Getrag, in timp ce noul Jumpy are un doi litri BlueHDI de 180 CP cuplat la o cutie automata clasica cu 8 trepte Aisin, intalnita si pe gama Lexus in Japonia! Adica, tehnic acest Citroen este o masina mult mai puternica care utilizeaza o cutie automata premium nu una lowcost secventiala, cum vedem, de fapt, si la gama VW Transporter T6 2020.
CUM SE CONDUCE NOUL JUMPY DE BAZA?
Din nefericire, masina de fata nu este un Jumy de top cu celebra cutie automata, pentru ca firmele din Romania cumpara utilitare fara dotari, pentru a avea si un pret de achizitie mai mic.
Drept exemplu, cei de la Trust Motors au ales un Jumpy L2H1 de baza, care are doar cateva elemente optionale pentru a pastra pretul de achizitie fara discount undeva sub 20.000 euro TVA inclus.
In urma unui test de peste 1.000 de km, atat in sarcina cat si in mediul urban din Bucuresti, putem spune ca noul Jumpy se prezinta drept una dintre cele mai bune modele din segment, pentru ca are un tren de rulare destul de silentios, o pozitie la volan ergonomica si o capacitate de incarcare buna.
Pe drumurile virajate din Romania, suspensia face fata cu brio denivelarilor scurte, fara ca intreaga masina sa se destabilizeze asemenea unor concurenti cu nume mari.
Este de aprecit si faptul ca PSA a montat noua cutie manuala cu 6 trepte pe acest Jumpy facelift 2020, cutie care are prima treapta cu o demultiplicare mai scurta pentru a permite plecarea de pe loc in sarcina, chiar si din rampa, fara a tura excesiv motorizarea.
In rest, pe autostrada, masina are un comportament demn de un MPV de clasa medie, adica se conduce foarte usor chiar si cu viteze peste media legala, fara ca soferul sa fie afectat de vantul lateral. Adica, aerodinamica masinii este gandita in asa fel incat sa ruleze cu viteze mari pe soselele de viteza din Europa de Vest, fara probleme!
MOTORIZARE NOUA 1.6 BLUEHDI DE 102 CP SI 270 DE NM 2020!
Vechiul 1.6 BlueHDI a fost scos din productie pentru a lasa loc noii motorizari de 1.5 litri, mult mai puternice si mult mai economice.
Noul Jumpy cu motorul de baza,1.5 BlueHDI cu AdBlue ofera o putere maxima de 102 CP si 270 de Nm la 1.600 rpm, plus o cutie manuala cu 6 trepte mult mai exacta decat cea a lui Renault Trafic 2020.
Citroen a ales sa renunte la motorul de baza 1.6 HDI de 90 CP pentru ca avea o cutie cu doar 5 trepte si nu era capabil decat sa ofere un transport urban, iar varianta de 116 CP era mult prea scumpa fata de cea de intrare in gama. Acum, motorul de baza are 102 CP si 207 Nm plus cutie cu 6 trepte, iar varianta superioara o putere de 120 CP si 300 de Nm, adica diferentele reale sunt si mai mici intre cele doua versiuni.
Singura diferenta este ca modelul de 120 CP poate sa primeasca si cutie Aisin AT8, in timp ce acest model nu are decat transmisia manuala.
CONCLUZIILE WHATTRUCK
PSA se afla intr-o expansiune de zile mari, pentru ca dezvolta modele noi chiar si in perioade de criza economica, cum este cea prin care trecem acum. Drept urmare, putem spune ca masinile Peugeot si Citroen sunt mult mai noi si mult mai avansate tehnologic decat tot ceea ce poate sa ofere concurenta, iar noul Jumpy este un astfel de exemplu.
In fata unui Trafic din 2014 sau a unui VW Transporter T6 din 2003 ( T6 nu este nimic altceva decat un facelift al lui T5), noul Citroen Jumpy 1.5 BlueHDI 102 CP L2H1 Feel se prezinta drept o utilitara moderna, cu multe spatii de depozitare la interior si cu o sarcina reala mare de peste 1.2 tone.
Motorizarea este la randul sau una de generatie noua, gandita din start sa mearga cu AdBlue, iar acest lucru se observa cel mai bine cand este comparata cu motoarele Renault si Volkswagen.
Adica, vedem cum un Citroen Jumpy 1.5 BlueHDI 102 CP L2H1 Feel poate sa consume chiar si 4.3 litri pentru fiecare 100 de km, in timp ce Renault si VW inca se chinuie sa faca economice modelele lor comerciale.
In final, putem spune ca noul Jumpy facelift are remediate vechile probleme, si ca acum masina aceasta comerciala poate sa fie un partener de top pentru orice transportator moden. In plus, pretul de achizitie este la randul sau unul mic, pentru clasa din care face parte.
PRO
Imagine de marca
Calitate buna de fabricatie
Interior cu o ergonomie de top
Motor 1.5 BlueHDI puternic si foarte economic
Timonerie exacta a cutiei cu 6 trepte
Sistem de franare foarte bun
Faruri cu aprindere automata si senzor de ploaie
Pret mic in comparatie cu oferta concurentei
Optional cutie automata Aisin AT8 si motor 2.0 BlueHDI 180 CP
CONTRA
Varianta de baza ofera din pacate doar dotari modice
Lipsa senzori de parcare
Cutie automata AT8 doar pentru varianta de 120 CP