Ford a lansat de ceve vreme in Europa o noua clasa de masini SUV.
Este vorba de noul model Ford Edge, o masina full size SUV, realizata in principal pentru piata din SUA care acum vine in premiera si pentru clientii din Europa.
CE REPREZINTA EDGE PENTRU FORD?
Noul SUV full size al celor de la Ford Europa, este o masina de succes in America unde clientii primesc un automobil complet cu o gama variata de motorizari si echipamente de top.
Primul Ford Edge lansat in anul 2006, a reprezentat pentru Ford un pas extrem de important pentru ca acestia au dorit sa ofere clientilor o masina mai mica decat un Explorer, insa care sa afiseze un look mai dinamic si, de ce nu, un pret de achizitie mai mic.
Rezultatul a fost unul extrem de fericit pentru Ford pentru ca acestia au vandut anual peste 150.000 de exemplare din prima generatie, masini echipate tot in premiera si cu primul motor Ford EcoBoost de 3.5 litri.
Acum, in anul 2016, Ford a decis sa ofere acest Edge si in Europa, modelul fiind clasat imediat peste deja cunoscutul Ford Kuga.
Rezultatul celor de la Ford este o masina care oferea o prestanta de top atunci cand iese in trafic, prestanta tipica masinilor din gama premium.
Ford nu spune ca acest model este unul premium ( adica unul care sa concureze de la egal la egal modele BMW, Audi sau Mercedes), insa realitatea este ca masina de fata este in multe cazuri mult mai buna decat un BMW X3 sau un Audi Q5, in ciuda aparentelor.
CAROSERIE FORD EDGE II
Noul Edge, testat in premiera de catre echipa Autolatest in Romania, ofera o caroserie atipica segmentului SUV, pentru ca aceasta utilizeaza conceptul cab-forward, adica montantul A este impins mult in fata pentru a da nastere unui habitaclu masiv.
La polul opus noul Edge are o consola spate extrem de mica pentru a da masinii o lungime in limitele segmentului, chiar daca volumul portbagajului are putin se suferit.Pe scurt Ford a dorit o masina mai spatioasa la interior decat un BMW X5, insa care sa afiseze dimensiunile mai compacte ale unui model BMW X3.
Rezultatul este unul revolutionar pentru acest segment, pasagerii fiind tratati regeste indiferent de pozitia ocupata la interior.
CALITATE DE FABRICATIE
Prima impresie pe care o primesti atunci cand te urci intr-un Edge este ca masina aceasta nu este un Ford de mare serie, adica materialele sunt de top, iar antifonarea caroseriei este la nivelul celor de la BMW sau Audi.
La interior, masina dispune de o plansa de bord realizata exclusiv din spuma poliuretanica de cea mai buna calitate, iar asamblarea materialelor primeste note maxime. Pe scurt un Edge este mai bine construit decat un Focus sau un Mondeo.
Sistemele multimedia precum Ford SYNC 2, Farurile Ford Dynamic LED, Camera frontala cu functie Split View, Sistemul audio SONY sau cutia Ford PoweShift, fac viata in spatele volanului extrem de conforabila.
Mai mult decat atat, in nivelul de echipare Titanium, vine cu o tapiterie de piele de culoare maro extrem de interesanta.
MOTORIZARE TWINTURBO SI TRANSMSIE AWD
Sub capota masinii din acest test drive, se ascunde o noua genearatie de motoare diesel Ford, un nou diesel de doi litri care nu mai are nici o legatura cu vechiul 2.0 TDCI.
Spunem aceasta pentru ca pe Edge motorul diesel este dubu supraalimentat, pentru a dezvolta o putere maxima de 210 CP si un moment motor de 450 Nm incepand cu o turatie de 2.000 rpm.
Comportamentul motorului nu este unul agresiv asa cum vedem la masinile premium germane din aceasta clasa, pentru ca Ford a dorit sa dea nastere unui SUV care sa-ti permita parcurgerea a peste 1.000 de km fara probleme, pe autostrada.
Acest feeling de masina masiva este dat in mare parte si de cutia automata clasica cu 6 trepte, care este 100% americana, adica schimba vitezele mult mai rafinat decat orice transmisie secventiala germana.
Puterea maxima este transmisia liniara, indiferent de turatia motorului, insa cand avem nevoie de modul Sport, cutia schimba in zona rosie a turometrului si marele Edge este propulsat spre viteze mult mai mari decat limitele legale.
Comportamentul masinii pe un drum virajat tipic zonelor de munte din Romania este unul neutru, masina reusind extrem de bine sa-si mascheze greutatea destul de mare la gol.
De vina pentru aceasta reusita este suspensia spate multi-link care dispune de brate din aluminiu si jantele pe 20 inch care sunt incaltate cu anevelope de dimensiunea 225/45 R20.
CONCLUZIA WHATTRUCK
Noul Ford Edge nu este in nici un caz o masina ieftina pentru ca aceasta are un pret de pornire de peste 40.000 euro, insa chiar si asa trebuie spus faptul ca americanii ofera in sfarsit in Europa un SUV cu reale pretentii premium. O masina care poate concura fara nici un menajament un BMW X3 sau un Audi Q5, masini germane cu preturi de achizitie in medie cu pana la 15.000 euro mai mari.
Noul Edge 2016 se adreseaza celor care vor un adevarat cruiser al soselelor, o masina care sa-ti faca viata mult mai placuta daca mergi pe o distanta precum Bucuresti-Timisoara intr-o singura zi.
Confortul afisat si lista de gadget-uri gasite standard la nivelul de echipare Titanium, face invidios orice model Audi sau BMW de ultima generatie.
PRO
Imagine de marca
Calitate de fabricatie
Motor 2.0 TwinTurbo puternic si rafinat
Consum mic
Spatiu interior
Valoare de revanzare
CONTRA
Pret de achizitie
Lipsa motorizari benzina in Europa