In ciuda faptului ca electrificarea din segmentul comercial este un ESEC TOTAL, exista producatori care nu inteleg faptul ca aceste masini nu au nici o sansa pe piata.
Un astfel de exemplu este cel al noului Mercedes eSprinter SELECT Furgon L3 2024, model care are o autonomie WLTP de 420 km, insa care poate ajunge la un pret de vanzare de peste 117.000 euro.
Adica, pentru un Sprinter electric poti pleca acasa cu trei modele Sprinter DIESEL, realitatea fiind extrem de sumbra pentru vanzatorii de comerciale EV.
In Romania nu exista un transportator serios care sa fi cumparat aceasta masina, exemplele cele mai interesante pe segmentul flote fiind importul de masini comerciale SH din Europa de Vest.
Gama de top eSprinter are o baterie de 113 kwh, insa consumul mediu in regim WLTP este de aproape 30 kwh la 100 de km, adica cu un “plin” sunt sanse sa poti merge doar 200 km in regim de autostrada, autonomie complet inutila pentru un transportator modern.
Aparitia masinilor comerciale electrice arata din nou faptul ca in Europa si in Romania acestea vor ramane doar pentru cei care merg in oras, restul de 99% din flota fiind in continuare echipata cu motoare diesel care pot afisa autonomii de peste 1.000 km cu o singura alimentare.
PENTRU O PRESA AUTO INDEPENDETA SI OBIECTIVA sustine Autolatest Romania: Donează prin Patreon AICI