Primul test de consum cu noul Ford Ranger 2.2 TDCI 2014

test drive consum ford ranger 2.2 tdci, test consum ranger, test premiera ford ranger, test consum autolatest ranger, drive test consum ford ranger, motor 2.2 tdci hdi psa, distributie lant

Echipa Whattruck a realizat un test de consum complet atipc daca ne uitam putin la masina de fata.

Este vorba de un Ford Ranger de ultima generatie, un pick-up full size in Europa care a fost lansat in urma cu cativa ani si care a inceput sa devina usor usor un benchmark in acest segment.

Spunem aceasta pentru ca daca punem un Ranger fata in fata cu un Mitsubishi L200 sau in fata unui VW Amarok nu putem trece cu vederea faptul ca americanul este cel mai mare, arata cel mai bine si nu in ultimul rand are un interior realizat de cel mai mare producator de  masini de acest gen din lume, respectiv Ford Motor Company.

CUM ARATA NOUL RANGER IN FATA CONCURENTEI

Noi cei de la Whattruck am spus tot timpul ca cel mai impunator pick-up din Europa este fara doar si poate japonezul Toyota Hilux. Acesta este construit pe baza modelului Tundra din SUA si ofera un feeling de masina indestructibila real.

Noul Ranger pus fata in fata cu Hilux se vede clar superior la capitolul motorizare si de ce nu caroserie unde masina americanilor este mai mare, mai confortabila si conform producatorului mai rezistenta.

Pana la acest capitol greu de demonstrat in prezent noi ramanem fideli modelului Hilux care se afla pe piata cu aceeasi platforma tehnica fara cusur de ani buni de zile.

Locul unde Ranger pur si simplu este cel mai bun se regaseste la interior unde noua pozitie la volan coroborata cu plansa de bord fac din convietuirea pe distante lungi best in class.

Mai mult decat atat ergonomia comenzilor aduce inca un avantaj al lui Ranger, masina construita pe baza legendarului Ford F-150 SUA.

CAT CONSUMA UN RANGER TDCI?

Testul de fata reprezinta primul de acest gen realizat in Romania, respectiv echipa Whattruck a parcurs cat mai economic 1.000 km pentru a vedea care este consumul real al masinii de fata.

Dupa parcurgerea distantei enuntate mai sus putem relata faptul ca noul Ranger este o masina economica in segmentul sau, consumul mediu fiind de 7.4 litri in regim mixt.

Intr-un oras precum Bucuresti un Ranger consuma in medie 10-11 litri in conditiile rularii cu aerul conditionat pornit intr-un trafic mediu.

Cand se iese in afara orasului motorul TDCI-HDI al lui Ranger poate consuma chiar si 6.9 litri pentru 100 de km, insa cu conditia rularii in ultima treapta cu o viteza medie de 90-100 km/h.

Cand se ruleaza pe o sosea de munte virajata consumul creste pana undeva in zona de 9 litri, cifra care la randul sau nu este foarte mare daca nu uitam faptul ca masina are la gol peste 2 tone iar anvelopele sunt AT-uri serioase.

Una dintre cele mai importante caracteristici ale lui Ranger este comportamentul sau rutier foarte exact in ciuda utilizarii unui tren de rulare cu arcuri lamelare spate.

Puntea fata imprumutata de la americanul F-150 permite soferului un contact optim cu asfaltul chiar si cand masina nu este in sarcina.

PRO

Motor rafinat si economic

Cel mai bun interior din segment

Garda la sol foarte mare

Unghi de bracaj mic in mediul urban

Cea mai mare caroserie din segment

Sarcina utila buna

Sistem multimedia Ford Sync best in class

Un pick-up mai bun decat L200 sau VW Amarok

CONTRA

Cutia de viteze manuala este usor imprecisa

Whattruck recomanda achizitia cutiei automate de F150

Valoare mai mica de revanzare decat Toyota Hilux

Motor diesel mai slab decat cel Toyota 3.0 D-4D

 

6 thoughts on “Primul test de consum cu noul Ford Ranger 2.2 TDCI 2014

  1. Pingback: Premiera Test de consum cu Ford Ranger 2.2 TDCI 150 CP | TESTE AUTO

  2. Toma

    Conduc de 3 zile Ford Ranger 2.2 TDCI din 2017 si pot afirma ca testul “echipei” whattruck lasa mult de dorit. “Echipa” whattruck manifesta un profesionism indoielnic, sau poate au luat bani pentru laude aduse acestui vehicul. Exagerarea in bine este de aproximativ 20-30% in favoarea Ford, ceea ce face mai posibila varianta spagii pentru laude.
    Si acum puncte slabe (nementionate de whattruck) despre Ford Ranger XLT 2.2 TDCI, in ordinea importantei:
    1. Auto are un an circulata in Bucuresti/Ifov + judete limitrofe si a aparut rugina pe sub caroserie. Nu a inflorit metalul inca, insa este rugina. Nu se poate compara cu nici un alt 4×4, caci nu exista in prezent producator 4×4 care sa pateasca asa ceva.
    2. Cutie de viteze foarte imprecisa, deranjant la mersul in oras. Enervanta la treptele 1 si 2.
    3. Plecare greoaie de pe loc. Se aude si un zgomot tehnic (dupa explicatiile Ford-Tiriac) la cuplarea treptelor 1 si 2, undeva in diferentialul spate. Ma duce cu gandul ca Ford nu are motorizari economice pentru Europa si a incropit aceasta masina din bucati: motor Peugeot, transmisie-nu cunosc.

    In rest masina are multe calitati, creeind placere la condusul in afara localitatilor sau in situatii fara aglomeratie, fara opriri dese (datorita transmisiei neinspirate). Cred ca alegerea buna insa neeconomica este cu motorul diesel mare (200 cp) si cutie automata.

    Reply
      • Toma

        Inca ceva: daca ati fi facut un test drive pe bune ati fi observat: Ford Ranger XLT nu este o masina cu sistem 4×4 functional. Functioneaza doar la mers in linie dreapta. Din fabricatie, atunci cand sistemul 4×4 este cuplat, nu se poate lua viraj complet, deoarece puntea fata franeaza singura, fara a se actiona in nici un fel frana. Aceasta se petrece datorita faptului ca atunci cand 4×4 este activ, rotile din fata se invart cu aceeasi viteza in viraj (la orice alta masina, in viraj rotile se invart cu viteze diferite, roata din exterior parcurgand o distanta mai mare). Evenimentul se petrece pe 4×4 High si low, la toate cele 4 Ranger din 2017 pe care le-am testat.

    • Toma

      Azi 4 mai 2019 pot spune ca Ranger 2017 este un mare ESEC. În octombrie 2018 franele au cedat, la 100 km/h in timp ce coboram un pod. Parbrizul are probleme din fabricatie (încălzirea electrica), au trecut 7 luni si nu l-au schimbat inca.
      Cireasa de pe tort este tractiunea 4×4. Aceasta masina NU este un auto 4×4. Cine a facut test drive cu aceasta masina și nu a descoperit aceasta problema foarte grava la Ranger, NU are competente reale in industria auto. La cuplarea tractiunii 4×4 high, nu poti lua viraj cand pe jos este uscat. Se infraneaza puntea față si scartaie anvelopele de parca pui frâna doar cu rotile din fata. Are probleme din fabricatie, am aflat de la Ford BDT si Țiriac ca toate au aceasta problema, este o problemă la diferențial. Iarna, la sens giratoriu, decuplez 4×4 inainte de intersecție (ca sa pot lua viraj) si il cupleze la loc dupa. Este mai prost decat Aro. Mai multe detalii găsiți la recenziile negative google din Ford Romania. Din ce am descoperit pe net si in service Ford, mai toate modelele Ford au probleme: Eco Sport ia foc, la noul Mondeo au schimbat pe garantie 2 motoare in 1.5 ani etc. Au mari probleme de calitate, ca gravitate si ca incidenta, ce nu se gasesc nici la Dacia Logan. Am bănuiala că Ford Europa a ajuns printre cei mai slabi constructori europeni la capitolul fiabilitate.
      Intorcandu-ne la subiect, nu imi dau seama cum poti face test drive cu Ranger si sa nu vezi ca 4×4 are o problema grava. Logic, ori nu te pricepi sau nu vrei sa scrii despre aceasta.

      Reply

Ia sa auzim...

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.