Segmentul masinilor pick-up din Europa a trecut recent prin ample schimbari unde Isuzu ramane singurul producator independent, iar Nissan Navara a iesit din productie asemenea lui Mercedes Clasa X.
Mitsubishi L200 este o masina de top care din pacate nu se mai vinde in Europa, iar noul VW Amarok nu este nimic altceva decat un Ford Ranger construit in Africa de Sud, adica masina germanilor nu mai are nici o legatura tehnologic cu industria auto germana.
De partea cealalta a baricadei avem noul Ssangyong Musso, care in versiunea cu ampatament marit Grand devine fara discutii cel mai mare pick-up la vanzare in acest moment in Europa.
VW by Ford sau Ssangyong by Mercedes?
Stim ca oficial Ssangyong nu mai are voie sa utilizeze in promovarea produselor sale brand-ul Merceds Benz, insa toti fanii marcii stiu ca toate masinile Ssangyong sunt construite 100% conform normelor Mercedes Benz.
Sasiul separat dublu ramforsat, protectia anticoroziva a caroseriei, vopseaua de calitate si asamblarea de top Made in Coree sunt principalele motive pentru ca este recomandat sa-ti cumperi un Musso in detrimentul unui Ranger sau Amarok.
Ford este recunoscut ca cel mai mare productor de masini pick-up din lume, insa doar cand vorbim de gama americana F150, F250 sau F350 SuperDuty, adevarate vitrine tehnologice care au motorizari pe benzina sau diesel de peste 400 CP si 1.200 de Nm.
MOTOR MERCEDES SAU MOTOR FORD?
La achizitia unui VW Amarok in ciuda faptului ca vanzatorul spune ca sub capota se gaseste un motor 2,0 TDI de origine VW, in realitate se gaseste un motor de Ford Transit, celebrul si problematicul 2.0 EcoBlue Phanter.
Fanii Ford stiu care sunt problemele de fiabilitate al motorizarii 2.0 Phanter, iar utilizarea unei distributii pe curea cu ungere in uleiul motorului ne aduce aminte de esecul Ford 1.0 EcoBoost de prima generatie.
KG Mobility cum este cunoscut acum brand-ul Ssangyng ofera sub capota lui Musso o motorizare construita in Coreea de Sud de 2.2 litri, motor inrudit tehnologic cu vechiul 2.2 CDI de origine Mercedes Benz OM 646.
Comportamentul rutier, distributia pe lant si pinioane a motorizarii Ssangyong ne aduce aminte inca din primii km de motorizarea Mercedes Benz, adica de un rafinament in utilizare si o fiabilitate desavarsita.
VW are motorizarea Ford in versiunea twin-trubo de 205 CP si 500 de Nm, in timp ce Ssangyong are o singura turbina mult mai mare care ofera o putere maxima de 202 CP si 441 de Nm.
CUTII AUTOMATE DE TOP!
Modelul VW Amarok/Ford Ranger 2023 au o cutie automata cu convertizor de cuplu semnata de Ford, cutie cu 10 trepte care este de generatie noua si care poate sa ofere un consum redus chiar si in regim de autostrada.
De partea cealalta, Ssanggyong se vinde cu o transmisie japoneza Aisin cu 6 trepte care este gasita si pe modele precum Toyota Hilux, Isuzu D-Max sau Mitsubishi L200, adica cea mai rezistenta cutie automata de pe piata masinilor pick-up, lucru pe care nu-l putem spune despre cutia AT10 de la Ford.
Pe sosea noul Amarok este mai econonic decat Musso, insa pentru clientii de pick-up nu conteaza consumul cat fiabilitatea masini mai ales ca acestea ies in afara soselei zilnic.
UNDE SE POZITIONEAZA CA PRET VW AMAROK IN SEGMENTUL PICK-UP DIN ROMANIA?
Aici este se pare cea mai mare problema a celor de la VW pentru ca acestia vand un Amarok 2,0 diesel cu transmisie automata si un nivel de echipare de baza cu un pret incepand cu 50.000 euro TVA inclus.
Si aici vorbim de un Amarok Style 2.0 TDI 151 kW 4M AG10 fara nici o dotare optionala, in timp ce Ssangyong vinde in Romania un Musso Grand 2.2 e-XDI – cabină dublă, 5 locuri, diesel, 2,2 litri, 202 CP, 400 Nm/M6, 441 Nm/AT6, 4×4 cu un pret de 32.420 euro TVA inclus.
Adica, masina celor de la Ssangyong se vinde cu 17.580 euro mai IEFTIN decat un Amarok produs de catre Ford pentru VW.
Autolatest Romania recomanda achizitia unui SsangYong Musso de la dealerul SMT SsangYong Pallady, iar accesand acest link poti vedea stocul cu masinile cu livrare imediata!
DETALII TEHNICE MUSSO 2023
PRO
Cel mai mare pick-up din Romania
Motor Mercedes extrem de rafinat si relativ economic
Cea mai buna cutie automata Aisin AT6 longitudinala gasita pe Land Cruiser
Diferential blocabil spate standard
Cel mai mare habitaclu
Cea mai mare bena din Europa
Punte spate cu arcuri elicoidale confortabila pe sosea
Cea mai buna calitate de asamblare pentru un pick-up din Europa
Cel mai ieftin pick-up la vanzare in Romania
Sistem de navigatie Tom Tom extrem de eficient
Pret de Dacia Duster cu dotari!
CONTRA
Lipsa versiune Musso cu bena scurta pe piata din Romania
Versiunile de echipare de top cu un pret destul de mare
Valoare de revanzare
FISA TEHNICA
Motor
Numar de cilindri: 4 in linie
Injectie: Diesel 1 turbina
Capacitate cilindrica (cm3): 2157 cmc
Alezaj X Cursa (mm): 86,2 x 92,4 mm
Putere maxima CP/KW – rot/min: 202/3800
Cuplu maxim Nm – rot/min: 441/1600
Carburant: Motorina
Rezervor litri: 75
Transmisie
Punte motoare: 4Low 4High 2WD
Cutie de viteze / nr. trepte: Automata convertizor Aisin 6 trepte
Dimensiuni
Lungime (mm): 5405
Latime (mm): 1950
Inaltime (mm): 1855
Ampatament (mm): 3210
Portbagaj: Sarcina 1 tona plus 3.2 tone tractate
Greutate la gol kg: 2205
Anvelope: 255/60R18
Performante
0 – 100 km/h (s) – 10
Viteza maxima (km/h) –185
Consum mixt (l/100 km) WLTP: 9.0
Pret
Pret lista cu TVA : 30.820 €