Ford a decis in urma cu 4 ani ca doreste sa schimbe complet intreaga gama de modele utilitare.
Primul pe lista a fost modelul Transit Custom, o masina testat de echipa Wattruck in premiera nationala AICI.
Dupa Custom a venit randul lui Connect, un model compact care are menirea de a concura de la egal la egal modele precum Mercede Citan, Renault Kangoo si mult laudatul VW Caddy.
Despre acest model am vorbit pe larg AICI cand am efectuat un test de consum in premiera cu versiunea sa de top Tourneo Connect 1.6 TDCI.
Si pentru acest inceput de an Ford a dorit o masina noua in segmentul utilitarelor, aceasta purtand numele de Transit Courier. Pentru a vedea cum sta treba cu acesta am testat in premiera versiunea sa de top Tourneo Courier 2015 echipata cu motorizare pe benzina 1.0 EcoBoost, motor care a castigat titlul de Best Engine of the Year.
CAROSERIE FORD COURIER 2015
Asemenea fratiorilor sai mai mari si de aceasta data Ford a deci sa construiasca o masina revolutionara pentru segmentul sau, respectiv sa dea nastere unei caroserii atipice care sa aduca clienti chiar si din segmentul imediat superior, insa pretul de achizitie sa ramana la un nivel comparabil cu cel al lui Dacia Dokker.
Spatiu in fata este de-a dreptul best in class pentru ca si de aceasta data Ford a aplicat sistemul de constructie al caroseriei denumit de americani cab-farward, adica intraga cabila este impinsa in spate iar parbrizul are dimensiuni gigantice in comparatie cu lungimea totala a caroseriei.
Spatiu pentru cei din spate este mai mic decat ce gasim la Dacia Dokker, insa ergonomia fericita a banchetei spate ofera o solutie de compromis pentru cei care au o inaltime mai mare de 1.75 m.
Portbagajul este “decupat” extrem de jos asemenea lui Connect, iar incarcarea obiectelor voluminoase este mult mai facila decat la precedenta generatie.
Sigurul inconvenient este hayon-ul de mari dimensiuni care are o deschidere prea mare. Versiunea de marfa Transit Courier avand din fericire un sistem cu doua portiere de dimensiuni mai mici si mult mai facil de utilizat in zonele aglomerate.
CEA MAI “SPORTIVA” UTILITARA DIN SEGMENT
Si noul Courier este construit asemenea predecesorilor sai pe baza tehnica a modelului de clasa mica Fiesta, insa de aceasta data ultima generatie de Fiesta a castigat titlul de cea mai sportiva masina din segmentul in care concureaza.
Acest lucru se transfera si la noul Courier care devine acum fara drept de apel cea mai dinamica utilitara de clasa mica.
Pur si simplu noua masina are o tinuta de drum mult peste ceea ce gasim la un VW Caddy sau Dacia Dokker, Ford lansand fara discutie prima masina utilitara care poate sa primeasca titlul de utilitara cu cea mai buna suspensie din clasa sa.
Pe un drum normal stabilitatea lui Courier este exemplara, insa nu trebuie sa uitam faptul ca masina are o inaltime considerabila de unde si o stabilitate longitudinala de care trebuie sa tina cont fiecare sofer.
Suspensia lui Tourneo Courier este setata mai mult pentru dinamism pe drumuri bune decat pentru un comfort exemplar pe drumurile proaste intalnite in Romania.
TOURNEO PRIMESTE DOAR MOTORUL PE BENZINA ECOBOOST
Acesta este credem singurul mare dezavantaj al lui Courier, masina care este cumparata preponderent de cei care iubesc motoarele diesel de clindree mica.
Chiar si asa, masina din acest test se comporta admirabil pentru ca motorizarea de 1 litru este cuplata unei transmisii manuale cu doar 5 trepte, cutie cu rapoarte lungi.
Intr-un oras precum Bucurestiul o cutie cu 6 trepte devenea greu de utilizat, insa transmisia de fata este una exemplar setata motorizarii pe benzina.
De fapt daca vrem sa conducem sportiv nu trebuie decat sa trecem turatia peste zona de 3.000 rpm, moment cand motorul lui Ford ofera o putere maxima suficienta. Pentru ce care cauta economia de combustibil trebuie spus ca plaja optima de schimbare a rapoartelor este de 2.100 rpm.
In mediul extraurban motorul de 100 CP face fata fara probleme traficului din Romania, insa daca masina este in sarcina chiar si acest EcoBoost se vede submotorizat. Daca am fi avut sub capota versiunea sa mai puternica de 120 CP atunci lucrurile ar fi putut sta mai bine.
Consumul afisat de computerul de bord pe o distanta de 400 km a fost de 8.8 litri, insa aici trebuie mentionat faptul ca masina a mers preponderent in mediul urban.
Cu un rezervor de 54 litri un Ford Tourneo Connect poate parcurge fara probleme in regim de drum national o distanta de 600 km.
Cea mai buna motorizare pentru acest model ramane diesel-ul clasic 1.6 TDCI de 95 CP, motor care este rafinat si de ce nu mult mai economic.
Versiunea de baza este reprezentata de motorizarea diesel de 1.5 litri si 75 CP, motor care nu este recomandat decat celor care merg preponderent in mediul urban.
PRO
Imagine de marca
Habitabilitate de top
Motorizare EcoBoost rafinata
Suspensie dinamica
Spatiu interior foarte bun
Acces portbagaj
CONTRA
Motorizare relativ economica
Hayon de mari dimensiuni
Tren de rulare setat pentru drumurile din Vest
Pret de achizitie al versiunii Tourneo
Pingback: Test in premiera in Romania cu 7 masini utilitare Ford- Noul Transit Curier vs gama Transit 2015 - WHATTRUCK