Echipa Whattruck a testat in premiera nationala una dintre cele mai asteptate modele MPV ale anului!
Este vorba de noul Citroen Berlingo 2019 care este prezent in cea mai exotica versiune a sa.
CAROSERIE
Inca din primele momente nu putem sa nu observam faptul ca noul Berlingo are o carsoerie complet noua cand este comparata cu precedenta generatie testata de noi AICI, caroserie care este mult mai mare la toate capitolelele.
De fapt cand vorbim de noua gama Berlingo/Rifter vorbim de o generatie noua de masini MPV care sunt atat de diferita fata de modelele mai vechi incat am putea sa le comparam cu masini dintr-o clasa imediat superioara.
Dimensiunile lui Berlingo XTR sunt mult mai mare decat cele ale vechiului Berlingo Multispace BlueHDi 120 XTR pentru ca masina de fata are o lungime de 4.753 mm iar predecesorul sau avea doar 4.380 mm. Chiar si la capitolul inaltime caroseria lui Citroen Berlingo XTR 2019 masoara 1.848 mm fata de 1.810 mm cat avea modelul mai vechi.
Aceste caracteristici au permis celor de la PSA sa ofere o masina de familie extrem de spatioasa pentru ca noul Citroen Berlingo XTR are un volum al portbagajului care masoara 850 litri fara a rabata bancheta spate, cifra mult mai buna decat cei 675 litri gasiti la precedentul model.
COMPORTAMENT RUTIER
Pentru ca vorbim de un MPV compact francezii au ales sa echipeze noul Berlingo XTR 2019 cu un tren de rulare setat extrem de mult spre un confort rutier pe sosele bune insa si pe drumuri cu usoare denivelari.
Singura problema a sa este atunci cand mergi cu masina pe drumurile noastre pline de gropi, moment cand suspensia devine usor zgomotoasa in comparatie cu cea a unui VW Caddy Maxi.
Insa chiar si asa, noua masina a francezilor a demonstrat ca ofera un bun compromis intre un confort de top pe sosea si un dinamisc greu de anticipat pentru o masina de familie.
Fata de precedenta generatie avem si o antifonare a habitacului mult superiora, detaliu care permite parcurgerea a distantelor mari fara prea mari probleme!
CITROEN “ARUNCA” PE PIATA CEL MAI BUN DIESEL DE CLASA MICA
O mare surpriza a masinii de fata a fost motorizarea diesel 1.5 BlueHDI care face parte din noua generatie de motoare PSA diesel compatibile cu cele mai drastice norme de poluare WLTP si Euro 6 TempB.
Acesta are o cilindree de 1.5 litri asemenea motorului lui Renault 1.5 BlueDCI/Mercedes 1.5 CDI pe Citan, insa asemanarile se opresc aici pentru ca motorizarea PSA este clar mult puternica si economica.
Pana acum daca credeai ca cel mai bun diesel de clasa mica este 1.6 BlueHDI sau 1.6 dCI trebuie sa te razgandesti pentru ca motorizarea Citroen este extrem de rafinata in utilizare, insa si foarte economica chiar si cand echipeaza un MPV compact cu o greutate la gol de peste 1.5 tone!
Pe sosea noul motor de 130 CP si 300 de Nm se comporta fara cusur, adica trage bine si nu afiseaza lipsa de putere tipica unui diesel de generatie veche care a primit acum extra sistemul AdBlue.
De fapt motorizarea 1.5 BlueHDI a fost conceputa de la zero sa mearga cu AdBlue, de unde si eficienta sa in viata de zi cu zi. Noi am reusit sa afisam un consum mediu de 3.6 litri in mediul extraurban si unul de 8 litri intr-un Bucuresti aglomerat.
CONCLUZIILE WHATTRUCK
Inca din primii km am descoperit faptul ca PSA a dorit sa dea nastere unei masini MPV ( utilitare in versiunea Berlingo Van) care sa fie de actualitate chiar si peste 10 ani.
Aceasta gandire a dus la echiparea masinii cu cele mai noi sistem de siguranta precum sistemul de pastarea al benzii de rulare, Head Up Display, aer conditionat automat cu doua zone, lumini LED la interior si o versatilitate mult mai buna decta cea gasita la VW Caddy, Renault Kangoo, Mercedes Citan sau Fiat Doblo!
De fapt masina de fata este fara doar si poate BEST IN CLASS la toata capitolele, inclusiv calitate de fabricatie sau mentenanta in timp a motorizarii BlueHDI de 130 CP.
Singura mare problema a masinii din acest test a fost lipsa transmisie automate Aisin cu 8 trepte utilizata de BMW pe multe modele precum noul Seria 1 sau gama Mini Cooper!
PRO
Imagine de marca
Cel mai bun diesel din segment
Cutie manuala extrem de bine sincronizata
Spatiu interior si calitate de fabricatie
Design atipica segmentului MPV compact
Sisteme de siguranta
Singura masina din segment cu geamuri electrice pe usi culisante
CONTRA
Pret de achizitie pentru versiunea de top Berlingo XTR
Valoare mica de revanzare
Rezervor miscorat cu 10 litri fata de generatia precedenta
Pingback: Test Drive in premiera cu noua generatie Opel Combo Life Edition Plus 1.5 DTH 130 CP MT6 2021 | WHATTRUCK
Pingback: Test Drive in premiera cu noua generatie Opel Combo Life Edition Plus 1.5 DTH 130 CP MT6 2021 | TESTE AUTO