Test Drive cu noul Peugeot Rifter VP GT Line 1.5 BlueHDI 130 CP BVM6 2019

Peugeot Rifter VP GT Line 1.5 BlueHDI 130 CP BVM6 2019, test drive Peugeot Rifter VP GT Line 1.5 BlueHDI 130 CP BVM6 2019, drive test, autolatest whattruck, pret Peugeot Rifter VP GT Line 1.5 BlueHDI 130 CP BVM6 2019, review Peugeot Rifter VP GT Line 1.5 BlueHDI 130 CP BVM6 2019, essai Peugeot Rifter VP GT Line 1.5 BlueHDI 130 CP BVM6 2019, consum Peugeot Rifter VP GT Line 1.5 BlueHDI 130 CP BVM6 2019, test ro Peugeot Rifter VP GT Line 1.5 BlueHDI 130 CP BVM6 2019, interior Peugeot Rifter VP GT Line 1.5 BlueHDI 130 CP BVM6 2019

Masina din acest test drive este una deosebit de importanta pentru segmentul MPV compact din Europa, pentru ca vorbim de noul Peugeot Rifter 2019, masina care vine sa inlocuiasca vechiul Peugeot Partner.

DESIGN

Asa cum era si normal, francezii au ales din nou sa realizeze o masina de top in segmentul MPV compact, respectiv un model care trebuie sa concureze noile modele Kangoo, care urmeaza sa fie lansat anul viitor si gama VW Caddy testat de noi AICI!

Pentru a face o figura buna si pentru anii care urmeaza, cei de la PSA a decis sa dezvolte de la zero o masina MPV compacta, care utilizeaza platforma tehnica EMP2, gasita acum aproape la toate masinile Peugeot si Citroen. Marele avantaj al platformei EMP2 este ca ofera o modulabilitate de top, adica lungimea poate creste de la 4 m pana aproape de 4.8 m fara schimbari majore.

Aceasta solutie tehnica ofera din start o caroserie extrem de spatioasa si de ce nu, rezistenta, pentru ca vorbim de o solutie tehnica gasita si la modele precum Peugeot 3007 sau Citroen C5 Aircross, care sunt capabile sa iasa si in afara soselei.

HABITABILITATE DE TOP

Inca din primele momente observam faptul ca PSA a mers pe cartea castigatoare, respectiv a avea cea mai mare caroserie din segment, din orice punct privesti aceasta masina.

La interior, Rifter-ul de fata ofera un spatiu interior aproape la nivelul unui VW Transporter T6, adica cu mult mai mare decat ceea ce vedem la compactul VW Caddy.

Portierele culisante sunt cu geamuri electrice, o premiera pentru acest segment in Europa!

Volumul portbagajului la aceasta versiune cu ampatament scurt, este de 597-1414 l si reprezinta o solutie pentru cei care calatoresc cu masina incarcata.

Singurul element usor de criticat, au fost portierele culisante, relativ greu de inchis si deschis, insa si aici nu trebuie uitat de faptul ca vorbim de o masina noua cu maxima 1.000 de km parcursi.

MOTORIZARE BLUEHDI DE TOP CU 130 CP!

Unul din punctele forte ale noului Rifter 2019 este motorizarea diesel 1.5 BlueHDI, care face parte din noua generatie de motoare PSA diesel compatibile cu cele mai drastice norme de poluare WLTP si Euro 6 TempB.

Acesta are o cilindree de 1.5 litri asemenea motorului lui Renault 1.5 BlueDCI/Mercedes 1.5 CDI pe Citan, insa asemanarile se opresc aici, pentru ca motorizarea PSA este clar mult puternica si economica.

Pana acum, daca credeai ca cel mai bun diesel de clasa mica este 1.6 BlueHDI sau 1.6 dCI, trebuie sa te razgandesti, pentru ca motorizarea Peufgeot este extrem de rafinata in utilizare, insa si foarte economica chiar si cand echipeaza un MPV compact, cu o greutate la gol de peste 1.5 tone!

Pe sosea, noul motor de 130 CP si 300 de Nm se comporta fara cusur, adica trage bine si nu afiseaza lipsa de putere tipica unui diesel de generatie veche, care a primit acum extra sistemul AdBlue.

De fapt, motorizarea 1.5 BlueHDI a fost conceputa de la zero sa mearga cu AdBlue, de unde si eficienta sa in viata de zi cu zi.

CUM SE CONDUCE NOUL RIFTER GT Line 2019?

La aceasta intrebare trebuie mentionat faptul ca masina lui Peugeot a fost dotata cu anvelope cu talon mare, cu dimensiunea 215/65/15, care ofera din start o garda la sol mai mare decat versiunea standard.

De fapt, masina de fata a fost echipata cu pachetul Jante pe 16, Grip Control si Asistenta la coborarea in panta (HADC), detalii care ne anunta ca francezii s-au gandit cu acest model si la iesirea in afara soselei, pe drumuri forestiere, soft off-road.

Echipat cu acest pachet, noul Rifter GT Line demonstreaza un dinamism greu de anticipat, respectiv masina este suficient de stabila pe sosele, insa are si capacitatea de a merge in afara sa, actionand diferentialul fata blocabil.

Adica, daca mergi pe zapada, actionezi modul SNOW si acest diferential corelat cu sistemul ESP ofera o aderenta superioara masinii, chiar daca aceasta nu este echipata cu tractiune integrala. Daca totusi vrei un Rifter 4×4, poti alege si versiunea Danger, lansata recent in Europa de Vest.

CONCLUZIILE WHATTRUCK

Noul Rifter devine un succesor de seama al lui Partner, care a facut mai bine de 20 ani o figura buna pentru Peugeot in sgmentul MPV compact.

Acum noul Rifter este mult mai mare si mult mai confortabil, iar cand este echipat cu Grip Control poate sa devina o solutie si pentru cei care iubesc aventura in afara soselei.

Motorizarea 1.5 BlueHDI este superioada unui 1.5 BlueDCI de la Renault si ofera un raport performante-consum foarte bun, in ciuda concurentei de la Renault.

PRO

Rifter este noul Partner de la Peugeot

Motorizare diesel rafinata si economica

Diferential fata activ Grip-Control extrem de eficient

Cel mai mare habitaclu din segment

Pret bun de achizitie

Mai confortabil si rapid decat un VW Caddy 2019

 

CONTRA

Lipsa cutiei automate Aisin AT8

Imagine de marca ( clientii inca nu stiu ca Rifter este noul Partner!)

Lipsa sistem de navigatie pe o versiune GT Line

 

Ia sa auzim...

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.