Nu de putine ori am fost intreabati daca actuala generatie de VW Amarok mai ramane o solutie pentru fanii marcii germane daca luam in calcul ce masina avem de fapt si unde este construita?
La aceasta intrebare vor raspunde simplu, respectiv copia fidela Ford Ranger 2023 are un pret de vanzare mai bun si este in proporite de 99.9% aceeasi masina.
NOUL AMAROK NU MAI ESTE VW!
Aceasta este realitatea crunta aleasa de catre germani care au sistat acum 6 luni productia lui Amarok I model fabricat in uzinele VW din America Latina pentru piata din Europa.
Acum, noul Amarok nu este nimic altceva decat un Ford Ranger fabricat in uzina din Africa de Sud cu motoare Land Rover nu tocmai vedete la capitolul fiabilitate.
Un Amarok Double Cab cu motorul V6 diesel ajune repede la un pret de peste 70.000 euro, pret pentru care clientul de VW primeste un Ford cu motor de Jaguar fabricat in Africa.
Acesta este adevarul crunt care trebuie spus, mai ales ca se gasesc unii prin Romania sa critice modele precum Isuzu D-Max sau Mitsubishi L200 care fiind problematice.
TEHNICA 100% FORD!
MOTOR DE LAND ROVER SI CUTIE DE MUSTANG
Sub capota se gaseste vechiul motor V6 de trei litri construit de catre Ford impreuna cu Citroen si Peugeot in urma cu mai bine de un deceniu, motor amplu modificat de catre Land Rover pe toate modelele Discovery si Range Rover.
Pe noul Amarok motorul afiseaza o putere de 240 CP si 600 Nm, totul transmis unei transmisii AT10 costruite de cate Ford impreuna cu cei de la General Motors.
Si ca sa intelegi care a fost ultimul Amarok cu motor TDI trebuie sa te uiti la :
Vechea generatie Amarok I TDI avea o cutie de viteze Aisin cu 8 trepte, cutie gasita pe toate modelel de top Lexus si Toyota in SUA, respectiv o transmisie mult mai fiabila decat cea a lui Ford cu 10 trepte care are mari rechemari in SUA.
CUM SE PREZINTA AMAROK IN FATA CONCURENTEI?
In primul rand gama Isuzu D-Max are motorizarea de 1.9 litri diesel cosiderata de toti specialistii drept cel mai fiabil motor al unui pick-up care se vinde in Europa, in timp ce motorul diesel de 2.4 litri al lui Mitsubishi L200 este la fel de fiabil insa mult mai rafinat in utilizare.
Despre Hilux 2.8 D-4D nu amintim pentru ca acest motor este unul problematic in lumea Toyota, respectiv nu poate atinge fiabilitatea vechilor motorizari 2.5 si 3.0 D-4D al precedentei generatii.
Atat Hilux cat si D-Max si L200 utilizeaza aceeasi cutie Aisin AT6 longitudinala care este prezentata drept “indestructibila” comparata cu cea cu 10 trepte de la Ford Ranger.
Consumul real al lui Amarok in regim de autostrada depaseste 12.6 litri la 100 de km, o cifra mult mai mare decat cea a vechiulu motor V6 TDI 100% Volkswagen al primei generatii!
CONCLUZII
In primul rand trebuie spus ca Amarok II nu mai este o masina produsa de catre VW, adica nu mai are motoare TDI si transmisii clasice Aisin AT8 gasite si la Porsche Panamera cum era cazul la prima generatie.
Acum, Amarok II 2024 este un Ford Ranger fabricat de catre Ford in Africa cu motoare diesel cu 4 si 6 cilindri 100% Ford, motoare care nu au o rata a fiabilitatii demna de amintit.
Cat despre pretul de achizitie, un D-Max cu dotari de top ajunge sa fie vandut in Romania cu un pret mult mai mic.